Відмінності між версіями «Педагогічна інноватика Федоренко Л.М.»
 (→Інтерактивні практичні заняття)  | 
				 (→Проведення та перевірка модульного контролю)  | 
				||
| (не показані 6 проміжних версій 2 учасників) | |||
| Рядок 3: | Рядок 3: | ||
Добрий день! Починаємо наше  інтерактивне практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:  | Добрий день! Починаємо наше  інтерактивне практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:  | ||
*У чому суть технологічності в освіті?  | *У чому суть технологічності в освіті?  | ||
| + | Відповідь: технологічність є більш ефективним засобом освіти, розвитку і виховання учнів  | ||
*Що таке технологічний підхід у навчанні?  | *Що таке технологічний підхід у навчанні?  | ||
| + | Відповідь:планування дій,досянення кінцевого результату  | ||
* Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".  | * Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".  | ||
| + | Відповідь:перший етап(1929-1960 рр)- підвищення якості викладання шляхом підняття інформаційного рівня  | ||
| + |           другий етап(1960-1970 рр) - перенесення акценту на процес навчання з урахуванням індивідуалоних і вікових особливостей учнів  | ||
| + |           трейтій етап(1970-сьогодення) - використання системного аналізу у вирішенні практичних питань  | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:43, 27 квітня 2015 (EEST)  | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:43, 27 квітня 2015 (EEST)  | ||
| Рядок 10: | Рядок 15: | ||
*Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".  | *Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".  | ||
| + | Відповідь:термін педагогічна технологія  включає в себе технічні засоби навчання і організацію навчального процесу.  | ||
| + | педагогічна технологія включає в себе весь навчальний процес  | ||
*Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".  | *Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".  | ||
| + | Відповідь: освітня технологія- це це використання предметів, способів, методів для підвищення якості навчальногго процесу  | ||
| + | педагогічна технологія- це удосконалення застосування  застосування й оцінювання систем, способів, засобів для поліпшення процесу засвоєння знань  | ||
| + | технологія виховання -це обґрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання.  | ||
| + | технологія навчання- це галузь педагогічної технологія, що обєднує проблеми, повязані з  аналізом навчального матеріалу та організацією навчальної діяльності педагога та учнів  | ||
| + | персоніфікована технологія- це дяльність педагогів-новаторів  | ||
| + | |||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:36, 6 травня 2015 (EEST)  | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:36, 6 травня 2015 (EEST)  | ||
| Рядок 16: | Рядок 29: | ||
Добрий день! Сьогодні у нас інтерактивне заняття. Давайте плідно попрацюємо!  Дайте відповідь на питання:  | Добрий день! Сьогодні у нас інтерактивне заняття. Давайте плідно попрацюємо!  Дайте відповідь на питання:  | ||
*Чи можна, на Вашу думку, ототожнювати  усе нове з прогресивним і сучасним?  | *Чи можна, на Вашу думку, ототожнювати  усе нове з прогресивним і сучасним?  | ||
| + | Відповідь: ні, не можна, бо нове може перевершувати старе за рівнем розвитку і, навпаки, воно може бути кроком назад у розвитку. Тому в процесі розвитку слід розрізняти дві тенденції - прогресивну і регресивну.  | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:37, 19 травня 2015 (EEST)  | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:37, 19 травня 2015 (EEST)  | ||
| − | Шановні колеги! Які складові утворюють інноваційну компетентність педагога?--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 13:02, 11 червня 2015 (EEST)  | + | Шановні колеги! Які складові утворюють інноваційну компетентність педагога?-  | 
| + | Відповідь: поінформованість про інноваційні педагогічні технології; належне володіння їх змістом і методикою; висока культура використання інновацій у навчально-виховній роботі; особиста переконаність у необхідності застосування інноваційних педагогічних технологій. -[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 13:02, 11 червня 2015 (EEST)  | ||
--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:26, 15 червня 2015 (EEST)  | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:26, 15 червня 2015 (EEST)  | ||
| Рядок 27: | Рядок 42: | ||
==== Консультації ====  | ==== Консультації ====  | ||
| − | + | Колеги! Тема нашої  консультації "Особливості педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Якщо Ви маєте питання, прошу звертайтесь. --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:48, 7 вересня 2015 (EEST)  | |
====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====  | ====Тематичні дискусії (Інтернет-семінари) ====  | ||
| − | + | Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:  | |
| + | * Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?  | ||
| + | * Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?  | ||
| + | * Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?  | ||
| + | * Ваше ставлення  до новаторства та ступінь  поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.  | ||
| + | Залучайтесь до дискусії.--[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 11:13, 29 вересня 2015 (EEST)  | ||
==== Проведення та перевірка модульного контролю ====  | ==== Проведення та перевірка модульного контролю ====  | ||
| + | Дайте відповідь  на тестові питання:  | ||
| + | 1.	Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :  | ||
| + | *а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;  | ||
| + | ''відповідь'*б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;'''  | ||
| + | *в) організації індивідуального навчання;  | ||
| + | *г) всі відповіді правильні;  | ||
| + | *д) правильна відповідь відсутня.  | ||
| + | 2.	Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве):  | ||
| + | ''відповідь'*а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;'''   | ||
| + | *б) ініціативність та активність;  | ||
| + | *в) високі пізнавальні мотиви;  | ||
| + | *г) уміння планувати й організовувати діяльність;  | ||
| + | *д) критичне мислення.  | ||
| + | 3.	Педагогічна технологія – це:  | ||
| + | *а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;  | ||
| + | *б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;  | ||
| + | *в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;  | ||
| + | ''відповідб'*г) всі відповіді правильні;'''  | ||
| + | *д) правильна відповідь відсутня.  | ||
| + | 4.	Інноваційний процес в освіті характеризується як:  | ||
| + | *а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;  | ||
| + | *б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;  | ||
| + | ''відповідь'*в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;'''  | ||
| + | *г) усі відповіді вірні.  | ||
| + | 5.	Інтерактивними методами навчання є:  | ||
| + | *а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;  | ||
| + | *б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;  | ||
| + | *в) самостійна робота учня;  | ||
| + | ''відповідь'*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;'''  | ||
| + | *д) всі відповіді правильні.  | ||
| + | 6.	Сутність дослідницького методу навчання у тому, що:  | ||
| + | 'відповідь'*а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;''  | ||
| + | *б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;  | ||
| + | *в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;  | ||
| + | *г) всі відповіді правильні;  | ||
| + | *д) правильна відповідь відсутня.  | ||
| + | 7.	Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):  | ||
| + | *а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;  | ||
| + | *б) зацікавлення процесом навчання;  | ||
| + | *в) включення учнів у творчу діяльність;  | ||
| + | *г) постановка проблемної задачі;  | ||
| + | 'відповідь'*д) пред‘явлення дидактичних вимог;''   | ||
| + | 8.	У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:  | ||
| + | *а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;  | ||
| + | *б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;  | ||
| + | *в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;  | ||
| + | *г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь  | ||
| + | 'відповідь'*д) у володінні різноманітними педагогічними техніками.''  | ||
| + | --[[Користувач:Матковська Марина Вікторівна|Матковська Марина Вікторівна]] ([[Обговорення користувача:Матковська Марина Вікторівна|обговорення]]) 12:38, 12 жовтня 2015 (EEST)  | ||
Поточна версія на 19:29, 24 жовтня 2015
Зміст
Інтерактивні практичні заняття
Добрий день! Починаємо наше інтерактивне практичне заняття. На моїй сторінці обговорення Ви знайдете теоретичний матеріал. Опрацюйте його та дайте відповіді на питання:
- У чому суть технологічності в освіті?
 
Відповідь: технологічність є більш ефективним засобом освіти, розвитку і виховання учнів
- Що таке технологічний підхід у навчанні?
 
Відповідь:планування дій,досянення кінцевого результату
- Простежте еволюцію поняття "педагогічна технологія".
 
Відповідь:перший етап(1929-1960 рр)- підвищення якості викладання шляхом підняття інформаційного рівня
         другий етап(1960-1970 рр) - перенесення акценту на процес навчання з урахуванням індивідуалоних і вікових особливостей учнів
         трейтій етап(1970-сьогодення) - використання системного аналізу у вирішенні практичних питань
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:43, 27 квітня 2015 (EEST)
Продовжуємо заняття. Опрацюйте лекційний матеріал, розташований на моїй сторінці обговорення та дайте відповідь на такі питання:
- Дайте порівняльний аналіз різних підходів до розкриття терміна "педагогічна технологія".
 
Відповідь:термін педагогічна технологія включає в себе технічні засоби навчання і організацію навчального процесу. педагогічна технологія включає в себе весь навчальний процес
- Наповніть змістом терміни "освітня технологія", "педагогічна технологія", "технологія навчання", "технологія виховання", "персоніфікована технологія".
 
Відповідь: освітня технологія- це це використання предметів, способів, методів для підвищення якості навчальногго процесу педагогічна технологія- це удосконалення застосування застосування й оцінювання систем, способів, засобів для поліпшення процесу засвоєння знань технологія виховання -це обґрунтована система педагогічних засобів, форм, методів, їх етапність, націленість на вирішення конкретного виховного завдання. технологія навчання- це галузь педагогічної технологія, що обєднує проблеми, повязані з аналізом навчального матеріалу та організацією навчальної діяльності педагога та учнів персоніфікована технологія- це дяльність педагогів-новаторів
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:36, 6 травня 2015 (EEST)
Добрий день! Сьогодні у нас інтерактивне заняття. Давайте плідно попрацюємо!  Дайте відповідь на питання:
- Чи можна, на Вашу думку, ототожнювати усе нове з прогресивним і сучасним?
 
Відповідь: ні, не можна, бо нове може перевершувати старе за рівнем розвитку і, навпаки, воно може бути кроком назад у розвитку. Тому в процесі розвитку слід розрізняти дві тенденції - прогресивну і регресивну. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:37, 19 травня 2015 (EEST)
Шановні колеги! Які складові утворюють інноваційну компетентність педагога?-
Відповідь: поінформованість про інноваційні педагогічні технології; належне володіння їх змістом і методикою; висока культура використання інновацій у навчально-виховній роботі; особиста переконаність у необхідності застосування інноваційних педагогічних технологій. -Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 13:02, 11 червня 2015 (EEST)
--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:26, 15 червня 2015 (EEST)
Індивідуальні заняття
Шановні колеги! Зміст і завдання індивідуального заняття ви знайдете на моїй сторінці обговорення.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:12, 3 червня 2015 (EEST)
Консультації
Колеги! Тема нашої консультації "Особливості педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Якщо Ви маєте питання, прошу звертайтесь. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:48, 7 вересня 2015 (EEST)
Тематичні дискусії (Інтернет-семінари)
Сутність поняття „інноваційна діяльність” відбиває не лише особливості процесу оновлення, внесення нових елементів у традиційну систему освітньої практики, а й органічно включає в себе характеристику індивідуального стилю діяльності педагога-новатора. Інноваційна діяльність передбачає вищий ступінь педагогічної творчості, педагогічне винахідництво нового в педагогічній практиці, що спрямоване на формування творчої особистості, враховує соціально-економічні та політичні зміни в суспільстві й проявляється в ціле покладанні, визначенні мети, завдань, а також змісту і технологій інноваційного навчання. Вчитель інноваційної орієнтації − це особистість, здатна брати на себе відповідальність, вчасно враховувати ситуацію соціальних змін і є найбільш перспективним соціальним типом педагога. Як учитель-дослідник, він спрямований на науково-обґрунтовану організацію навчально-виховного процесу з прогностичним спрямуванням, має адекватні ціннісні орієнтації, гнучке професійне мислення, розвинуту професійну самосвідомість, готовність до сприйняття нової інформації, високий рівень самоактуалізації, володіє мистецтвом рефлексії. Пропоную винести на обговорення наступні питання:
- Що мотивує педагогів до інноваційної діяльності?
 - Як Ви проектуєте педагогічні інновації у навчально-виховний процес ЗНЗ?
 - Як Ви оцінюєте ефективність апробованих та впроваждуваних педагогічних нововведень?
 - Ваше ставлення до новаторства та ступінь поінформованості про проблеми діяльності педагогів-новаторів.
 
Залучайтесь до дискусії.--Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 11:13, 29 вересня 2015 (EEST)
Проведення та перевірка модульного контролю
Дайте відповідь на тестові питання: 1. Сутність особистісно орієнтованої освіти полягає у :
- а) вивченні індивідуально-психологічних особливостей учнів;
 
відповідь'*б) збагаченні суб‘єктного досвіду учнів, задоволенні їх освітніх інтересів та запитів;'
- в) організації індивідуального навчання;
 - г) всі відповіді правильні;
 - д) правильна відповідь відсутня.
 
2. Як суб‘єкт навчальної діяльності учень відрізняється такими характеристиками (вилучіть зайве): відповідь'*а) бажання діяти за аналогією, одержувати готову інформацію;'
- б) ініціативність та активність;
 - в) високі пізнавальні мотиви;
 - г) уміння планувати й організовувати діяльність;
 - д) критичне мислення.
 
3. Педагогічна технологія – це:
- а) сукупність методів та прийомів навчання, котрі забезпечують одержання певної освіти;
 - б) засоби, за допомогою яких вчитель розв‘язує поставлені перед ним задачі по навчанню та вихованню учнів;
 - в) цілісна педагогічна система як синтез мети, змісту, необхідних форм, методів та засобів навчання й діагностики, яка забезпечує досягнення спрогнозованих результатів;
 
відповідб'*г) всі відповіді правильні;'
- д) правильна відповідь відсутня.
 
4. Інноваційний процес в освіті характеризується як:
- а) цілеспрямована зміна в системі освіти, що полягає у появі нової теорії, технології, змісту та форм освіти або у заміні принципів, на яких ґрунтується функціонування системи освіти;
 - б) діяльність з апробації нових форм та методів навчання чи виховання;
 
відповідь'*в) діяльність із запровадження сучасних педагогічних технологій з метою підвищення ефективності шкільної освіти;'
- г) усі відповіді вірні.
 
5. Інтерактивними методами навчання є:
- а) пізнавально-пошукова діяльність: робота з текстом, географічними картами, пошук інформації і Інтернеті;
 - б) проблемна лекція, оглядова лекція, контрольна робота, пояснення;
 - в) самостійна робота учня;
 
відповідь'*г) евристична бесіда, мозковий штурм, диспут, дискусія, тренінг, сюжетно-рольова гра;'
- д) всі відповіді правильні.
 
6. Сутність дослідницького методу навчання у тому, що: 'відповідь'*а) учні самі здобувають знання в процесі розв‘язання проблеми та самостійного здійснення пошуку засобів для її розв‘язання;
- б) вчитель визначає проблему та демонструє шлях її дослідження та розв‘язання;
 - в) учні під керівництвом вчителя визначають проблему та здійснюють керований пошук шляхів її розв‘язання;
 - г) всі відповіді правильні;
 - д) правильна відповідь відсутня.
 
7. Пізнавальний інтерес розвивається за допомогою таких прийомів (вилучіть зайве):
- а) зацікавлення змістом навчального матеріалу;
 - б) зацікавлення процесом навчання;
 - в) включення учнів у творчу діяльність;
 - г) постановка проблемної задачі;
 
'відповідь'*д) пред‘явлення дидактичних вимог; 8. У чому полягає суть професійної компетентності вчителя? Оберіть найбільш повну відповідь:
- а) у знаннях закономірностей розвитку особистості;
 - б) в єдність теоретичної і практичної готовності до здійснення педагогічної діяльності;
 - в) у знаннях цілей, завдань і технологій навчання і виховання;
 - г) у наявності аналітичних, прогностичних, проективних, рефлексивних умінь
 
'відповідь'*д) у володінні різноманітними педагогічними техніками. --Матковська Марина Вікторівна (обговорення) 12:38, 12 жовтня 2015 (EEST)