|
|
| Рядок 9: |
Рядок 9: |
| | | | |
| | :1.Баханов К.О. Інноваційні системи, технології та моделі навчання в школі: Монографія. —Запоріжжя: Просвіта, 2000. — 160 с. | | :1.Баханов К.О. Інноваційні системи, технології та моделі навчання в школі: Монографія. —Запоріжжя: Просвіта, 2000. — 160 с. |
| − | :2. Освітні технологи: Навч.-метод, посіб. / О. М. Пехота, А. 3. Кіктенко, О.М. Любарська та ін.; За заг. ред. О.М. Пєхоти. —К: А.С.К.,2001.— 256с. | + | :2. Освітні технологи: Навч.- метод. посіб. / О. М. Пехота, А. 3. Кіктенко, О.М. Любарська та ін.; За заг. ред. О.М. Пєхоти. —К: А.С.К.,2001.— 256с. |
| | | | |
| | *Завдвння № 1. Дайте відповідь на питання : Чому «технологія» є більш ефективним засобом освіти, розвитку і виховання учнів ніж «методика»? | | *Завдвння № 1. Дайте відповідь на питання : Чому «технологія» є більш ефективним засобом освіти, розвитку і виховання учнів ніж «методика»? |
| | | | |
| − |
| |
| − | Окремі методи і форми навчання повинні поступитися цілісним педагогічним технологіям.
| |
| − | Технологія навчання відображає шлях освоєння конкретного навчального матеріалу. Вона близька до окремої методики.
| |
| − | Педагогічна технологія функціонує як наука, що досліджує найраціональніші методи навчання.
| |
| − | Основне завдання педагогів - технологів: оптимальний розподіл людських, матеріальних і фінансових ресурсів для одержання бажаних педагогічних результатів.
| |
| − | Це новий етап в еволюції освіти, на якому будуть переглянуті підходи до супроводу і забезпечення процесу природного розвитку дитини.
| |
| − |
| |
| − | Головний стратегічний напрям розвитку світової та вітчизняної системи освіти лежить в площині вирішення проблем розвитку особистості учня та вчителя, технологізації цього процесу.
| |
| − | В умовах цієї парадигми освіти вчитель найчастіше виступає у ролі організатора всіх видів діяльності учня як компетентний консультант і помічник. Його професійні вміння повинні бути спрямовані не просто на контроль знань та умінь школярів, а на діагностику їх діяльності та розвитку. Це значно складніше, ніж традиційна освіта.
| |
| − | Проблема полягає в тому, щоб надати вчителю методологію вибору, та механізм реалізації відібраного вченими змісту освіти в реальному навчальному процесі як з урахуванням інтересів та здібностей учнів, так і особистої творчої індивідуальності. Окремі форми і методи навчання повинні поступитися цілісним педагогічним технологіям загалом і технології навчання – зокрема.
| |
| − | Що таке „технологічний підхід у навчанні? ” Яка мета, зміст та умови впровадження різних технологій у практику робити конкретної школи? Яким чином вчителю вибирати технологію, яка дозволить максимально використати власний творчий потенціал?
| |
| − | Дитина – складна біосоціальна система, а традиційна школа, як структура, де вона навчається, є достатньо примітивною.
| |
| − | Ось приклади недоліків сучасної освіти:
| |
| − | тільки 10% учнів можна вважати відносно здоровими, кожний третій має психологічні та нервові відхилення;
| |
| − | пізнавальний мотив ти мотив самореалізації особливості відзначається тільки у 4% учнів.
| |
| − | Сьогодні в педагогічні науці і практиці є дві цілком різні стратегії, в рамках яких існують системи освіти:
| |
| − | ^ Стратегія формування – педагогічне втручання ззовні у внутрішній світ дитини, нав’язування дитині вироблених суспільством способів діяльності, оцінок.
| |
| − | ^ Стратегія розвитку – розвиток особистісного потенціалу учня, його самоактуалізація.
| |
| − | Стратегія розвитку, або особистісно-орієнтовна освіта, гірше розроблена саме з технологічного боку „Термін” особистісно-орієнтовне навчання стерся від частого використання, але далі від діагностики особистих характеристик учня технологія на сьогоднішній день майже не просунулась. І чи легко технологізувати процес управління особистісним розвитком дитини в навчанні? Чи правомірна в такому разі сама постановка питання про стандартизацію освіти? Можливо, такий стан освіти просто демонструє стан переходу світової системи освіти в нову її якість?
| |
| − | Таким чином, вибір освітньої технології – це завжди вибір стратегії, пріоритетів, системи взаємодії, тактик навчання та стилю роботи вчителя з учнями.
| |
| − | Основні якості сучасних педагогічних технологій
| |
| − | Структура педагогічної технології:
| |
| − | • концептуальна основа;
| |
| − | • змістова частина навчання (цілі навчання – загальні і конкретні; зміст навчального матеріалу);
| |
| − | • технологічний процес (організація навчального процесу;
| |
| − | • методи і форми навчальної діяльності школярів;
| |
| − | • методи і форми роботи вчителя;
| |
| − | • діяльність вчителя по керівництву процесом засвоєння матеріалу; діагностика навчального процесу).
| |
| − | Критерії технологічності – будь-яка педагогічна технологія повинна задовольнити деякі основні методологічні вимоги (критерії технологічності).
| |
| − | Концептуальність – у будь-якій педагогічній технології повинна бути опора на конкретну наукову концепцію, яка включає філософське, психологічне, дидактичне і соціально - педагогічне обґрунтування досягнень освітніх цілей.
| |
| − | Системність – пед. технологія повинна володіти всіма ознаками системи: логікою процесу, взаємозв’язком всіх його частин, цілісністю.
| |
| − | Можливість управління – це можливість діагностичного ціле направлення, планування, проектування процесу навчання, поетапної діагностики, варіювання засобам і методами процесу навчання з метою корекції результатів.
| |
| − | Ефективність – сучасні пед. технології існують в конкурентних умовах і повинні бути ефективними в результатах і оптимальними в затратах, гарантувати досягнення конкретного стандарту навчання.
| |
| − | Відтворення – можливість застосування (повторення, відтворення) пед. технології в інших однотипних навчальних закладах, іншими суб’єктами.
| |
| − | Технологія і зміст освіти
| |
| − | Процесуальна і змістова частини технології адекватно відображають одна одну. Опосередковуючи компоненти між ними – важливий дидактичний засіб – шкільний підручник.
| |
| − | Технологія і майстерність
| |
| − | Технологія праці опосередковується якостями особистості майстра, але тільки опосередковується, а не визначається.
| |
| − | Джерела і складові частини нових педагогічних технологій:
| |
| − | соціальні перетворення і нове педагогічне мислення;
| |
| − | наука – педагогічна, психологічна, суспільні науки;
| |
| − | передовий педагогічний досвід;
| |
| − | досвід минулого, вітчизняний і зарубіжний;
| |
| − | - народна педагогіка.
| |
| − | --[[Користувач:Ляшенко Юлія Сергіївна|Ляшенко Юлія Сергіївна]] ([[Обговорення користувача:Ляшенко Юлія Сергіївна|обговорення]]) 15:14, 5 жовтня 2016 (EEST)
| |
| | ===Консультації=== | | ===Консультації=== |
| | Колеги! Тема нашої консультації "Особливості педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Якщо Ви маєте питання, прошу звертайтесь. | | Колеги! Тема нашої консультації "Особливості педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Якщо Ви маєте питання, прошу звертайтесь. |
| | | | |
| | ===Тематичні дискусії(інтернет-семінари)=== | | ===Тематичні дискусії(інтернет-семінари)=== |
Колеги! Тема нашої консультації "Особливості педагогічних технологій та впровадження їх у навчально-виховний процес". Якщо Ви маєте питання, прошу звертайтесь.